Литвяк Наталія Миколаївна
Професійне кредо:«Найважливіше, що треба знати коли виховуєш дитину -як дарувати їй любов!»
Закінчила:
у 2003 році Київський Університет імені Бориса Грінченка, за спеціальністю – Соціальна педагогіка;
у 2016 році Університет розвитку людини «Україна», за спеціальністю -Практична психологія.
Графік роботи практичного психолога Центру ТТМ
Дні тижня | Інтервал робочого часу | Види роботи |
Понеділок | 9:00-16:00 16:00-18:00 | Організаційно-методична робота Консультаційна діяльність |
Вівторок | 9:00-12:40 14:30-16:00 16:00-18:00 | Гурткова робота Гурткова робота Робота з вихованцями Центру ТТМ |
Середа | 9:00-16:00 16:00-18:00 | Організаційно-методична робота Консультаційна діяльність |
Четвер | 9:00-12:40 14:30-16:00 16:00-18:00 | Гурткова робота Гурткова робота Робота з вихованцями Центру ТТМ |
П’ятниця | 9:00-13:00 14:00-18:00 | Організаційно-методична робота Робота з громадкістю |
Види діяльності практичного психолога:
Психодіагностична діяльність:
- Психологічне обстеження вихованців, педагогів, батьків.
- Вивчення причин, що ускладнюють діяльність та спілкування між людьми.
- Підбір методик, спрямованих на виявлення здібностей, особливостей дитини (групи ).
Психологічне консультування:
- Психологічна допомога вихованцям, педагогам, батькам у життєвих ситуаціях.
- Створення умов для вироблення у людини здатності оперувати якомога більшою кількістю варіантів поведінки, вчинків, почуттів тощо з метою забезпечення оптимізацій спілкування та взаємодії з людьми.
- Забезпечення необхідною психологічною інформацією.
Корекційно-відновлювальна та розвивальна діяльність:
- Усунення відхилень в індивідуальному (груповому) розвитку.
- Сприяння у формуванні позитивної життєвої програми та життєвої перспективи.
Просвітницька діяльність:
- Ознайомлення вчителів і батьків з основними закономірностями й умовами сприятливого психічного розвитку дитини
- Залучення вихованців, педагогів, батьків до психологічних знань.
- Підвищення психологічної культури, шляхом проведення лекцій, семінарів, тренінгів.
Профілактична діяльність:
- Збереження психічного здоров’я дітей, педагогів, батьків.
- Виявлення відхилень у розвитку особистості (групи, колективу).
- Запобігання конфліктам і напруженню в міжособистих стосунках.
Самоосвітня діяльність:
- Опрацювання фахових видань, робота в бібліотеці.
- Участь у заходах підвищення кваліфікації, у методичних об’єднаннях, науково-практичних семінарах, конференціях освітян.
- Участь у навчальних программах та тренінгах особистісного зростання.
Емоційний стан вихованця, його спроможність долати труднощі, ставити цілі та реалізовувати їх, відчуття успіху є важливим напрямом роботи психолога.
Психолог застосовує різноманітні форми психологічної роботи: індивідуальні консультації, рольові ігри, казкотерапію, психокорекційні тренінги. Це дозволяє ефективніше допомагати вихованцям у вирішенні їхніх проблем, налагодженні стосунків між собою, батьками та педагогами.
Психолог має прагнути до реалізації гуманних взаємин в дитячому колективі, до взаємоповаги, порозуміння, розвитку особистості кожного учасника освітнього процесу закладу.
Психолог працює для людей. Якщо мене чекають, якщо я комусь потрібна, якщо за час роботи я допомогла хоча б кільком вихованцям, то вважаю, що живу недарма.
Психологи – не чарівники, не всесильні. Вони люди, такі самі, як і решта на цій планеті. Тому психолог, на жаль, не може вирішити всіх проблем дитини або того, хто звернувся по допомогу. І річ не в тому, що бракує знань чи досвіду. Багато чого залежить і від самої людини. Якщо вона готова змінювати щось у собі на краще, якщо докладатиме максимум зусиль для досягнення бажаної мети – тоді й консультація чи психологічна допомога будуть корисними і плідними.Багато чого залежить і від середовища, в якому живе вихованець. Адже будь-яка психологічна бесіда, тренінг, заняття буде марним, якщо дитина прийде додому, а там усе навпаки.
І все ж: психолог повинен нести добре, мудре, позитивне, сіяти в душах дітей зерна любові та добра.